Frakt
POSTNORD:
- Standard- eller expressleverans till din valda leveransadress
DHL:
- Leverans till ditt närmaste DHL Service Point.
- Du får ett mejl med instruktioner när paketet har skickats.
Vill du veta mer om leveranskostnaderna och när du kan förvänta dig att din beställning kommer fram? Du kan få mer information här.
POSTNORD - STANDARD HEMLEVERANS
Fraktavgiften är 29kr
GRATIS frakt vid köp över 450kr
Leveranstid 1-5 arbetsdagar.
POSTNORD - EXPRESS HEMLEVERANS
Fraktavgiften är 60kr
GRATIS frakt vid köp över 500kr
Leveranstid 1-3 arbetsdagar.
DHL SERVICEPUNKT - EXPRESS LEVERANS
Fraktavgiften är 100kr
GRATIS frakt vid köp över 500kr
Leveranstid 1-3 arbetsdagar.
Utskick samma dag för alla beställningar gjorda före 12.00 (Central European Time)
På Mina Sidor kan du spåra ditt paket (gäller inloggade medlemmar).
De flesta av våra paket är små och får plats i din brevlåda, men vid större beställningar får du ett meddelande för att hämta den på ditt närmaste utlämningsställe.
Om du har ytterligare frågor kontakta CustomerCare@timiofsweden.com så hjälper vi dig gärna.
Om du har valt hemleverans kan transportören ha försökt leverera din beställning medan du inte var där. I så fall bör transportören lämna en följesedel som anger var du kan hämta den (oftast ditt lokala postkontor) eller hur du kan boka om en leverans. Ibland blir det flera leveransförsök, såvida du inte har skrivit avtal om leverans med en granne eller på en säker plats.
Ibland har vi upplevt att lägenhetsnummer krävs om detta är ett problem, kontakta CustomerCare@timiofsweden.com så hjälper vi dig.
Norge
NEJ, när du beställer från oss tar vi hand om alla extra kostnader såsom tullar och skatter.
Om du får en faktura för tull, betala inte den utan hänvisa till vårt VOEC-nr: 2078910 och kontakta omgående CustomerCare@timiofsweden.com så hjälper vi dig!
Om du betalade av misstag vänligen skicka ditt ordernummer, bankkontonummer och spårningsnummer till CustomerCare@timiofsweden.com så kontaktar vi speditören för att återföra pengarna till ditt konto.
EU
NEJ, alla priser är inklusive moms (i tillämpliga fall). Leveranskostnader och eventuella andra kostnader som kan tillkomma kommer att debiteras i tillägg och visas tydligt under utcheckningsprocessen.
Observera att om du returnerar hela din beställning kommer du inte att få återbetalning av fraktkostnader eftersom dessa är fasta kostnader som en del av tullar och skatter.
Har du fortfarande inte hittat rätt svar? Låt oss hjälpa dig!
Mejla oss
Vi svarar vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar